21.12.16

Kreative desember - norske podcaster å se og lytte på

To pinner - en journalistisk inngang til podcasting.

Daisy knitsalot - min favoritt-lengeværende-videopodcast.

Christina's Craft - en australier som sammen med mannen sin har forlatt Australia og bosatt seg i Oslo inntil videre. Hun disser stadig vekk Norge og norske forhold så jeg veit ikke riktig hvor lenge hun kan bli ;)

Skeindeer knits - ei norsk jente som studerer i London, og snakker engelsk.

Garngleder - to norske damer som snakker sammen via youtube, men lydpodcast, en kombinasjon jeg ikke har vært borti før. Bildene som følger med fungerer som illustrasjoner til det de snakker om.

Nordic Stitches - også en norske som snakker engelsk i videopodcasten sin.

Strikketerapi - deilig, korte videopodcaster med særlig vekt på Pickles- og Strikkeszillaoppskrifter. Hun har bare publisert fem episoder ennå, men jeg har lyst på flere!

Arctic Knitting Podcast - ei jente som er utrolig flink til å legge ut episoder enten det er slik eller sånn i livet sitt. Også designer.
Oppdatert januar 2017
Wenche nevner i kommentarene Marte og Marte. Jeg var nok litt opptatt av videopodcaster og derfor glemte huet mitt en av de virkelig store, norske, Marte og Marte. Beklager, det var ikke meninga!
Og så nevner hun Strikk på landet, Hansgarden. Som jeg aldri har hørt om, og som det var kjempehyggelig å bli kjent med!

I tillegg har jeg oppdaget en amerikaner som vlogger fra Norge, Knitography. Per dags dato, noen små episoder, men siden jeg elsker korte podcaster (jeg kan ikke få sagt det ofte nok!) så passer det i hvert fall meg veldig bra.

2 kommentarer:

  1. *catcher opp med blogg-feeden*
    Nei så koselig å bli nevnt! Takk ^_^ Skal sjekke ut de jeg ikke har hørt om før!
    - Skeindeer/Eli

    SvarSlett
  2. http://strikkpaalandethansgarden.blogspot.no/ er ein norsk pod der to damer prater samen om handarbeid.
    http://www.martheogmarthe.com/episoder/ er og ein pod med to norske damer.
    Min favoritt er den svenske:http://nordknit.blogspot.no/, det er ein kombinert blogg med podcast-episoder. Anbefales!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...