18.8.16

Lille furukjolen

Første kjole i Lille frøkolleksjonen er publisert, det er Lille furukjolen. 
Wollmeise Blend i fargen Magnolia. 
Lille furukjolen og de andre kjolene kommer i størrelsene 0-3 måneder, 6-9 måneder, 1-2 år og 3-4 år. Målene på denne kjolen er 49 (55,5) 61,5 (68) cm rundt livet, og lengden i skjørtdelen er 18 (24) 28 (30) cm. Det kan nok være litt kort sammenligna med tradisjonelle kjoler, og ønsker man en lenger kjole så beregn litt mer garn. 

Malsen og mor Shetland Soft
Alle kjolene er strikka over samme lest, med en rillestrikka del nederst, så kjoledelen som består av fire paneler, to like sider med fellinger jevnt oppover og enten like foran og bak, eller som i noen kjoler, en ulik forside og bakside. 
Under armene deles kjolen i foran og bak, med seler. Alle kjolene har én sele med knapper, men det trengs jo kanskje ikke i de største størrelsene? Det kan du bestemme sjøl. 

Foto: G. Garmann
De andre fire kjolene og 2 overraskelsesmønstre kommer om ca. 3 uker, i begynnelsen-midten av september. 

Mønsteret koster 50 kr inkl. MVA og kan kjøpes via Paypal her. Kjøper du mønsteret nå og ønsker å kjøpe samlinga seinere blir beløpet trukket fra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...