15.6.14

Lite hverdag

… men veldig mange Hverdagsjakker!


Dette bordet med Hverdagsjakker blei vist fram i Sandefjord i helga. Hver juni reiser en flokk med strikkelystne med tog fra Oslo til Sandefjord, spiser lunsj og reiser hjem igjen. I år var det tre søstere som hadde gått berserk med med pinnene og strikka 6 Hverdagsjakker.
Alle var strikka i Kauni, og var etter vask og god bruk i vinter, supermyke.


Hvis du ikke kjenner Hverdagsjakka så er det denne strikka jakka som jeg lagde for 2 år siden. Min versjon er i Kauni og Visjö-garn, og er brukt i filler. Det er så deilig med en tynn ulljakke som kan slenges i en bag og tas på hvis det blåser litt, sånn som på Jomfruland.


Ukebladet Familien ville gjerne ha mønsteret og publiserte det i siste nummer i 2013. Her er et lite knippe av alle dem som allerede er strikka fra mønsteret i Familien.

Avtalen jeg har med Familien er at jeg etter 6 måneder kan selvpublisere det så nå kommer det som enkeltstående mønster. Mønsteret mitt er litt mer utfyllende fordi jeg har plass til det, og første setning er  formulert litt annerledes - den medførte dessverre litt uklarheter: Raglansøkningner og forminga foran skal begynne samtidig … ellers forflytter de 8 m seg en omg ned. Ikke at det spiller noen som helst rolle, men skal mønsteret følges slavisk så begynn dem samtidig.

Jeg gleder meg til å se enda flere Hverdagsjakker denne vinteren. Mønsteret kommer om ca 14 dager. 

10 kommentarer:

  1. Å den er lekker! :) Jeg visste ikke den var i Familien den uken, så jeg kjøpte det ikke. Så nå gleder jeg meg til mønsteret kommer :)
    Håper du har en herlig søndag :)

    SvarSlett
  2. Så gøy at den allerede er så populær. Gleder meg til en enkel raglanjakke topdown :-)

    SvarSlett
  3. Enkel og fin jakke, jeg glæder mig til at mønstret kan købes.

    SvarSlett
  4. Anonym16.6.14

    Fint bilde av jakkene :) De er i stadig bruk :) Hyggelig at du tar deg tid til å høre hva slags erfaringer vi har gjort oss med både mønster og garn. Det setter vi veldig pris på!

    Vigdis

    SvarSlett
  5. Den jakken ser så god og varm ut. Tynne, lette ulljakker er... ja det er bare blant det beste som finns.

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig, det er de mest praktiske :)

      Slett
  6. Så moro å se mange samlet på en gang. Jeg bruker den gule min hele tiden, den er virkelig blitt en hverdagsjakke.

    SvarSlett
  7. Så gøy å se så mange fargevarianter samlet. Her er det bare å velge seg sin egen favoritt. :)

    SvarSlett
  8. Anonym19.6.14

    Hi, Neat post. There is a problem along with your web site in web explorer,
    might check this? IE still is the marketplace leader and a good portion of folks will miss your wonderful writing because of this problem.


    My blog post ... lawyer for a car accident

    SvarSlett
  9. Jeg gleder meg til oppskriften blir tilgjengelig! <3 Jeg har et nøste Kauni som ligger og venter på å bli noe fint, og nå roper det at den vil bli Hverdagsjakke.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...