29.4.14

Projos strikketreff, våren 2014

Duoen bak Projo produkter inviterte til Strikketreff i april i år, og 70 damer i alle aldre samla seg på Skarnes, 1 times vei nord for Oslo. Jeg var så heldig å bli invitert i egenskap av klippegeneralinne, eller å holde workshop i klipping som det mer nøkternt heter. Siden jeg lager en del mønstre med klipping, ehm, er det vinn-vinn for alle.


Vi hadde et mini-sinnasaujakkatreff her også, Ellen, Wenche og jeg. Jeg undrer meg på om det fins en eneste Sinnasaujakke som er lik en annen, jeg?

For egen del hadde jeg også kjempeutbytte av å høre på damene bak boka Hønsestrikk til Folket, Cecilie Kaurin og Linn Bryhn Jacobsen. 

Kofte holdes oppe av Miriam
De hadde med bøker for salg, hurra, og viste modellene. Og fortalte om facebook-gruppa si.

Så var det på tide for meg med kurs i klipping. Sånne workshop går altfor fort. Vi hadde ikke mer enn starta før vi måtte avslutte igjen. Så mens jeg samle trådene hos de siste (som i og for seg samla trådene sine fint sjøl) sydde Gunn kantene på en ny Villsau-jakke jeg hadde gjort i stand for å vise selve klippinga.


 Pen jobb, Gunn :)

Og hvis du lurer på hvor mye strikking det er mulig å få til på et strikketreff på 8 timer er dette svaret. Så langt kom jeg på Kirby Wirbysokkene mine.


Siden jeg skal holde kurs igjen i sokker strikka fra tåa og opp til høsten har jeg begynt å forberede noen modeller. Og så fikk jeg gitt et minikurs til Gro.

Tusen takk til Projo for en veldig hyggelig treff, og alle damene som gjorde det til en positiv dag! Og har du øyst til å delta på strikketreffet deres til høsten, les om hvordan her på facebook

5 kommentarer:

  1. Så kult det regnbuegarnet var! Morsomt med garn som er ordentlig selvSTRIPEnde ;)

    SvarSlett
  2. Så flott og koselig blogg du har skrevet :) ingen tvil om hvor trivelig denne dagen din har vært, og ja, aldeles enig med hu Maria over her, dette strømpegarnet ditt var bare nydelig. Kan jeg spørre hva garn dette er?

    SvarSlett
  3. Takk for sist! Det var koselig å bli kjent med deg. Og selv om jeg bare hørte på foredraget og ikke var på workshop syntes jeg at jeg fikk mange gode tips og lærte noe nytt. Får prøve meg litt fram på egenhånd :)

    SvarSlett
  4. Hei, jeg har fulgt bloggen din i all hemmelighet lenge:-) i dag bryter jeg tausheten rett og slett fordi jeg har et koftespørsmål! Jeg har for første gang prøvd meg på et større voksenplagg, nordkappkofta, den er ferdig og ser bra ut på kleshengeren:-/ Jeg synes nemlig armene er litt for korte, og går å drar i dem hele tiden, derfor lurer jeg på om det går det an å plukke opp masker over vrangborden, klippe av og strikke nedover slik at jeg får lengre armer?

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...